Vanuit het zalige Ghana - Reisverslag uit Accra, Ghana van Cindy Brabans - WaarBenJij.nu Vanuit het zalige Ghana - Reisverslag uit Accra, Ghana van Cindy Brabans - WaarBenJij.nu

Vanuit het zalige Ghana

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cindy

15 Oktober 2007 | Ghana, Accra

Hallooo België,

Alles nog steeds supergoed! Het leven hier is helemaal anders dan bij ons. Je bent hier wakker tegen 6 uur, je staat rustig op, neemt een douche, ontbijt rustig en vertrekt dan op je gemak naar school. Als je daar 5 minuten te laat bent, geen nood! Take it easy! Sommige leerkrachten komen zelfs gewoon niet naar school. Tot half 2 stage lopen en dan snel naar huis omdat onze buiken knorren van de honger. Eventjes onze verslagen schrijven en de lessen voorbereiden voor de volgende dag. Hierna gaan we soms nog naar het weeshuis om hen even goedendag te zeggen en wat spelletjes te spelen. Dan gaan we iets drinken in de plaatselijke kroeg (op een binnenkoer, waar we zo eventjes rustig kunnen genieten en een lekkere Fanta Lemon kunnen drinken). Als we thuiskomen staat het eten meestal al klaar. ’s Avonds doen we wat we willen. Een boekje lezen, een spelletje spelen, een film zien, … Tegen 9 uur zijn we meestal steendood en gaan we slapen!

De stage deze week verliep supergoed. Ik gaf engels in het 1ste jaar, wat me heel goed beviel, en Lindsay gaf wiskunde. Als ik geen engels moest geven, stond ik mee bij Linde in de kleuterschool. Omdat onze container nog steeds niet is aangekomen (en die nog wel enkele weken zal wegblijven!) moeten we ons behelpen met de materialen die we hebben. Niet veel dus! In de klas staat een klein kastje die de vorige meisjes gevuld hebben met enkele materialen: puzzels, een lotto, een memorie, boekjes van nellie en cecars, potloden en papier, krijt, enkele blokken en nog wat materialen. Het is heel moeilijk om niet enkel spelletjes te spelen met de kinderen. We hebben dan ook al enkele activiteiten gegeven zoals de juffen activiteiten aanbrengen. Samen leren tellen, samen het alfabet leren, enkele liedjes en gedichten aangeleerd, …

Vorige week zaterdag zijn we samen met Franklin naar Monkey village gegaan. Een gewoon klein dorpje dat omringd is door een kleine jungle. De zoektocht naar de apen in de jungle leverde niet veel op. Toen we terug in het dorpje aankwamen, vonden we een plekje met enkele aapjes. Van zodra we de bananen boven haalde, zaten er al gauw 20 kleine apen. Heb zelfs een paar aapjes bananen gevoederd. Supertof!

Vrijdag ben ik samen met Linde naar de school in Agbenoxoe geweest. Om samen met de directeur te overleggen wat we juist zouden doen en om onze boeken te gaan halen. Goed nieuws: maandag is een feestdag! Dus nog een dagje meer om lekker te genieten! :)
Daarna zijn we naar de vader van Franklin gegaan waar we een lekkere frisse kokosnoot gekregen hebben en maïs. We zijn ook nog stofjes gaan kopen om kleren van te maken. Benieuwd of dat wat gaat worden!

Zaterdag zijn we een bezoekje gaan brengen aan de Beads industrie. Daar waar ze allerlei mooie juwelen maken. We hebben een rondleiding gekregen hoe alles in zijn werk gaat daar. Heel interessant! Op onze weg terug naar huis, zijn we nog ergens gestopt om trommels te kopen…Ik zou heel graag willen kunnen spelen zoals de mensen hier. Echt verbluffend als je dat ziet. ’s Avonds heb ik mijn eerste lesje drummen gehad! Niet gemakkelijk, maar haalbaar!

Ahja…Ben nog iets vergeten te vertellen. Vrijdag hebben we FRIETJES gegeten! Dat was ZO lekker! Precies echte! Dat smaakte echt supergoed! En zelfs met mayonaise…MmMmMm! De pizza’s die Franklin maakt zijn ook ZO lekker…Dat kan ik wel elke dag eten! :)
Het is hier ook superheet! Het is echt warmer als de eerste week, en zo bedrukkend! Zweten doen we hier met hopen…Dat gaat wat zijn als we terug in België aankomen.
Zo, ik denk dat ik het voornaamste al weer gezegd heb! Hoe gaat het daar in België eigenlijk? Je kan me trouwens altijd nog mails sturen op mijn gewoon adres! Nicolas heeft hier zelf een acount aangemaakt, waardoor hij zelfs kan msn’en…Ik ga proberen om dat ook inorde te krijgen, dan kan ik af en toe is ne keer chatten met jullie! :) Ik mis iedereen wel zne! Goh…Zo al die leuke babbels in België, het weggaan, de vrienden,…ALLES! Maar heb ook wel een goed gevoel hier hoor…Er zijn nu al bijna 3 weken om, de tijd vliegt hier echt! Ik ga sneller dan verwacht terug thuis zijn…3 maand is echt niet lang als je hier zit!

Een hele dikke knuffel en dikke kus,
Akosua Cindy

(Akosua wil zeggen dat ik geboren ben op een zondag…Nicolas heeft dat gecheckt op zijn GSM! Dus al diegenen die op een zondag geboren zijn, worden Akosua genoemd! Ik kan hier nog wel aan een lijstje geraken met al die namen erop, kan ik jullie zeggen hoe je hier zou heten. :) xxx Groetjes)

  • 15 Oktober 2007 - 14:41

    Nastasja:

    hey meis

    ik vind het allemaal zo leuk klinken... Het lijkt mij zo ongelooflijk fijn daar, ook al moet je je behelpen met de middelen die je hebt wat niet altijd even simpel lijkt... Ik kijk al uit naar je volgende korte verslagje !!!! Doe da daar nog goed !!!

    Groetjes Nastasja

  • 15 Oktober 2007 - 14:51

    Piki:

    Hey Cindy

    Nog veel succes daar.
    Een klein vraagje, hebben ze daar Duvel ook ipv fanta :-)
    Ik zal uwe Pa wel een beetje in het oog houden

    Groetjes
    Piki

  • 15 Oktober 2007 - 15:03

    MAMA:

    Je hebt het daar echt naar je zin,fijn om te lezen.Als ik je hoor aan telefoon ook altijd opgewekt.Hopen dat container toch niet meer te lang wegblijft,der zit zoooveeel in wat jullie nodig hebben in de scholen.(en de knuffels voor Linde)!!Genieten maar hoor. dikke knuffel van uw mamieke xxxxxxxxxxxxx

  • 15 Oktober 2007 - 17:16

    Georgette:

    het lijkt er wel best mee te vallen en zo als je zegt 3 maanden het gaat heel snel voorbij
    voor jou is het een hele ervaring dat doe je maar eens in je leven misschien?
    vele groetjes van uit het kleine belgie


  • 16 Oktober 2007 - 06:59

    Papa:

    Hier is alles in orde.volgens het geen ik lees is het daar heel goed en plezant, dus profiteert er van en maak veel fun. zij der wel voorzichtig.

    groetjes en dikke knuffels

    papa

  • 16 Oktober 2007 - 13:35

    Richard:

    Ja zo gaat dat daar in den afrik he,alles rustig aan.moet ook wel met die warmte.heb het zelf maar 2weken mogen meemaken(in zanzibar)zalig zene.echt iets voor mij,alles rustig,rustig en nog eens rustig aan.weet niet hoe ze het daar noemen,maar in zanzibar zeiden ze altijd,Akumamatata no problems.echt mijn ding.als je ziet met hoe weinig die mensen toekomen en leven,en toch gelukkig blij en goedlachs zijn,als je dan terug hier komt,denk je bij jezelf.waar maak ik mij zorgen over,alé dat had ik toch,daar heb ik kinderen echt blij en happy gezien met een voetbal van nog geen 300bf die ik hun had gegeven,daar die van hun stuk was en het ploegje niet kon trainen.doe je dat hier,goed kans dat ze hem naar je hoofd smijten.zou zeggen have fun en misschien kan je een beetje leren van de mensen daar en het overbrengen naar de mensen hier,zou goed zijn om het jachtige leven van vele hier wat te temperen en dat ze eens twee maal nadenken hoe goed ze het hier hebben(behave de zon,daar hebben ze er meer van)

    groetjes R.P.

  • 16 Oktober 2007 - 14:27

    Nancy De Ridder:

    hallo cindy ik denk dat je je daar wel heel goed amuzeert he ik hoop ook zoals de rest dat de container er vlug zal zijn dan weet je nog wat te doen denk ik he doei en de groetjes van je mama x

  • 17 Oktober 2007 - 04:08

    Ron:

    Prachtig. Leuk dat je het daar naar je zin hebt. Al dat gezweet heeft nog een prachtig voordeel: je huid wordt er hélemaal zacht van :) Bart mist je beestig en leeft helemaal met je mee. Dus wachten we hier rustig op je volgende briefing. Bye Akosua Obroni ;-)

  • 17 Oktober 2007 - 18:17

    Fenia:

    Amai, da lijkt daar echt fantastisch. Dat is een ervaring die ik nooit zal meemaken. Ik ben stiekem misschien wel wat jaloers maar ik gun het je enorm. Geniet er nog maar van! Het zal inderdaad vlug voorbij zijn. XXX FENIA

  • 21 Oktober 2007 - 09:57

    Saraaa:

    (L)
    :) hiihiii , da was het ..
    hoe sta het met de vlechtjes ? :p daar ben ik en laura wel benieuwd naar hooooor ..
    xxxx

  • 23 Oktober 2007 - 07:24

    Andreas:

    Geniet maar van deze ervaring en weet hoe goed wij het hier hebben.
    Er zouden meer mensen en middelen moeten zijn maar elke stap in die richting is een goede.
    Groetjes

    Ps zal ik wel op uwe pa letten want dirk kan zelf nog niet op zijn eigen letten.

  • 23 Oktober 2007 - 23:30

    De Sjattie:

    Piepeloe Sjnoetiepoeke,

    kben echt blij dajje 't daar zo goe hebt,
    en da je ni te veel aan thuis denkt ;)
    kvind et heel leuk telkens weer die gekke verhalen te horen van die cultuur die toch wel erg ander blijkt dan de onze.
    Khoop da je daar nog vele leuke ervaringen zal opdoen en dat je je nog goed amuseert.

  • 24 Oktober 2007 - 14:26

    Ridderke:

    hello cindy .
    het zal wel een heel avontuur voor je zijn,ik heb daar alleen maar bewondering voor, als je terug in ons landje bent zal je veel rijker zijn als weet wat ik bedoel ik volg met veel interrese je verslagen.een (goede kennis van je papa)

  • 24 Oktober 2007 - 14:55

    Neveltje:

    Hello cindy,
    het lijkt mij heel leuk om dat te doen. Zou ik misschien ook wel willen later allesinds nog héél veel geluk en plezier groetjes nevel!

  • 25 Oktober 2007 - 20:11

    Linda:

    Meiden

    Jullie zien er schitterend uit. Bruin, gelukkig,... Ik ben blij dat het zo ongelooflijk goed gaat.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2008

Het einde van een fantastische ervaring!

06 December 2007

Dubbel gevoel

22 November 2007

Uk, uk, uk...Het is hier DRUK!

09 November 2007

Cape coast

26 Oktober 2007

Wat een ervaring!
Cindy

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 12028

Voorgaande reizen:

24 September 2007 - 23 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: