Wat een ervaring! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Cindy Brabans - WaarBenJij.nu Wat een ervaring! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Cindy Brabans - WaarBenJij.nu

Wat een ervaring!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cindy

26 Oktober 2007 | Ghana, Accra

Haaj allemaal,

Het is al ff geleden, maar hier ben ik weer met een nieuw verslag!
Het is hier nog altijd ZALIG! Het is moeilijk te omschrijven hoe alles hier juist verloopt en hoe je hier alles beleeft…Ik probeer alles zo goed mogelijk te beschrijven, maar dat is niet altijd even gemakkelijk.
Voor ik vertrok heb ik alle verslagen gelezen van de vorige meisjes en ben ik geregeld de verhalen van Nicolas gaan lezen. Toen probeerde ik die verhalen om te zetten in beelden, hoe ik het me voorstelde! Nu zit ik hier zelf en ben ik diegene die hier achter de computer die verhaaltjes moet typen, zodat ook jullie er een beeld van kunnen vormen.
Mijn beelden komen totaal niet overeen met wat ik hier nu zelf zie en meemaak. Het is nog fantastischer dan ik het me had kunnen voorstellen!

Deze week stonden we in de school van Fesi. Omdat de juffen ons vorige keer gevraagd hadden om het alfabet op de muur te schilderen, waren we vorig weekend verf gaan kopen. We zouden er 2 dagen aan werken (hadden we ons voorgenomen). Dat plannetje viel al snel in het water toen de juffen vroegen of we ook nog een 2de alfabet wilden schilderen in het andere klaslokaal. We hebben er exact 3 dagen over gedaan. Het resultaat is ongelooflijk knap! De klas ziet er 10 keer beter uit, met al die kleurtjes! Woensdag vroeg 1 juf me nog of we niet nog een paar dingetjes wilden schilderen. Ik stemde er meteen mee toe omdat we toch nog hopen verf over hadden.
Donderdag hebben we dieren op de muur getekend en zijn we die beginnen inschilderen. Omdat het maar tot 12 uur school was die dag, om een reden dat we niet weten, zijn de schilderingen niet af. Dus vrijdag voortgedaan en het was af! :) Fotootjes volgen nog wel! Ik ben echt heel content over het resultaat! Echt chic! Wauw! :) De juffen waren er ook echt heel blij mee!

Volgende week hebben we een weekje vakantie. Omdat de ouders van Linde hier nu zijn, gaan we ineens met hen het verdere Ghana ontdekken. Waar we net naartoe gaan, weten we nog niet. We moeten zoiezo altijd eerst naar Accra, de hoofdstad. Van daaruit kunnen we naar de andere dorpen gaan. Ik kijk er echt al naar uit!

Voor de rest heb ik eigenlijk helemaal niet veel te vertellen! Het is hier gewoon AF! Alles valt reuze goed mee…Ik voel me hier op en top! Ik denk helemaal niet veel aan thuis en België! Je hebt hier eigenlijk ook geen tijd om aan die dingen te denken…Ik zou het echt iedereen aanraden om naar hier te komen!

Dikke kus,
Ecie Mawusi Cindy!
(Omdat Linde ook geboren is op een zondag heeft zij de naam ‘Akosua’ gekregen en ik ‘Ecie’…Betekent eigenlijk hetzelfde! Mawusi (spreek uit als Mouwsi) heb ik van Franklin gekregen…Wat wil zeggen ‘In the hands of God’! Schoon eh?! :))

  • 27 Oktober 2007 - 04:51

    Linda:

    Amai, Cindy. Reclame hoeven we niet meer te maken! Blij dat het zo goed gaat. Ik begrijp ook wel dat het moeilijk is om veel berichten online te zetten. Alles wat je ziet in anders en je krijgt het inderdaad niet uitgelegd.
    Begrijpen doe ik dat helemaal.

    Liefs

  • 27 Oktober 2007 - 10:37

    Mama:

    Je voelt je echt goed daar é.Het doet ons allemaal goed dat te horen.Spijtig dat ik niet de mogelijkheid heb om tot ginder te reizen.Allé,doe het nog goed dare.Groetjes aan iedereen.

    Dikke kus van jouw mamake xxxxxxxxxx

  • 27 Oktober 2007 - 16:26

    Evi :

    Ik moet zeggen dat ik ongelooflijk jaloers op je bent. Weet maar zeker dat dit een ervaring is om nooit te vergeten. Geniet ervan! dike kus

  • 28 Oktober 2007 - 18:51

    Heidi En De Rest:

    Hoi Cindy, iedere week lezen we jou verslagje. Fijn dat het zo goed met je gaat. Het lijkt me een geweldige ervaring. Geniet er nog van en we horen wel alles als je terug bent. Dikke knuffels van ons allemaal.XXXXXX Heidi,Bert,Maud en Britt

  • 28 Oktober 2007 - 22:18

    Bart:

    Hey Liefie,

    Kvind het fijn da je daar lekker zonder stress je ding kan doen.
    En het is fantastisch dat je met de plaatselijke bevolking zo goed overweg kan :D.kben echt DE FIERSTE Sjattie!

    Nog veel pret en amuzement :)

    bye, bye xxxLyMy

  • 29 Oktober 2007 - 06:14

    Papa En Ingrid:

    ecie mawusi cindy, er is al een maandje voorbij en toch kunnen wij via u verslagen lezen dat er alle dagen wel wat nieuw te beleven valt.denk maar niet te veel aan belgie en doet het heel goed daar. wel voorzichtig zijn hé
    dikke knuffels van papa en ingrid

  • 29 Oktober 2007 - 10:34

    Karen:

    Hey Cindy,

    Zo te horen is het daar geweldig! Ik ben echt blij voor je dat je er zo van kan genieten! Hier gaat alles zijn gewone gangetje, ge kent da wel eh ;) Druk, druk en nog eens druk. Maar ik kijk steeds uit naar je verslagen zodat ik toch even kan wegdromen naar dat geweldige land. Doe dat daar nog goed en hopelijk tot gauw!

    Lieve groetjes,

    Karen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2008

Het einde van een fantastische ervaring!

06 December 2007

Dubbel gevoel

22 November 2007

Uk, uk, uk...Het is hier DRUK!

09 November 2007

Cape coast

26 Oktober 2007

Wat een ervaring!
Cindy

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 12004

Voorgaande reizen:

24 September 2007 - 23 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: